Diyaframdan Nefes Almak

 

Diyafram öncelikle nefes almamız için yaratılmış olan kastır ve nefes işinin büyük kısmını bu kas gerçekleştirir. Ancak pek çok insan nefes alırken diyaframı kullanmaz. Bunun yerine sırt ve interkostal kaslarını kullanırlar ki bunlar tam bir nefese izin vermezler. Nefes alırken bu kasların kullanılması sırtta ve solar pleksus (kaburga kemiğinin orta kısmı) bölgelerinde gerginliğe neden olmaktadır. Bu tür kısıtlanmış nefes almaya göğüs nefesi denmektedir. Modern günlük yaşam biçimimiz, yarattığı günlük stresler ile göğüslerinden nefes alan insanların artmasına yol açmaktadır.

 

Göğüs nefesinde göğüs kafesi nefes alırken genişler ve akciğerlerin sadece üst kısmının havayla dolmasını sağlar. Aynı zamanda diyafram bölgesi sabit ve çoğu zaman çok gergin kalmaktadır. Gergin bir diyafram bilinçli farkındalığımızdan stres ve endişe gibi istenmeyen duyguları engellemenin bir işaretidir. Bu nedenle gerçekten diyaframınızı kullanıp kullanmadığınızı ve diyafram nefesinin daha etkin nefes almanıza nasıl yardımcı olduğunu anlamak önemlidir. Klinik testler diyafram nefesinin yüksek tansiyon ve kronik endişe gibi pek çok fiziksel ve zihinsel rahatsızlığın tedavisinde etkili bir araç olduğunu zaten ortaya koymuştur.

Peki bu diyafram nasıl çalışır?

Diyafram göğüs ve karın boşluğunu birbirinden ayıran fibröz bir kas dokusu tabakasıdır. Kaburgalar kalbi ve akciğerleri içine alan bir kafesin üst kısmını oluştururken, diyafram bu kafesin tabanı olarak görev yapar. Önden bakıldığında diyafram kas lifleri ile alt altı kaburgaya tutunan bir kubbe görünümündedir. Diyaframın kas lifleri nefes aldığımızda kasılır ya da sıkılaşır ve diyaframın kubbe biçimini düzleştirir. Bu düzleşme kubbenin en üst merkezi noktasını karın boşluğuna çeker ve karnın kabarmasına yol açar. Diyafram karna doğru çekilirken karın boşluğunun hacmini küçültür ve karın duvarı istirahat halindeyken pasif olarak dışa doğru hareket eder. Nefes verirken dışarıya doğru solumak diyaframı ve destekleyen kasları gevşetmekle olur. Bu kas gevşemesi düzeni havanın serbest bırakılması sırasında içerdeki hava basıncında azalmaya neden olur, tıpkı hava ile dolu bir balonu söndürürken olduğu gibi. Nefes verirken yapılması gereken tek şey, gevşemektir.

 

Diyaframınızı kullanıp kullanmadığınızı anlamanız için küçük bir deney yapabilirsiniz.

Sırtüstü yere uzanın ve bacaklarınızı rahatça, ayak parmaklarınız dışarı bakacak şekilde açın. Kollarınızı, avuçlarınız dışa doğru ve parmaklarınız gevşek bir şekilde bedeninizin yanına uzatın. Gözlerinizi hafifçe kapatın. Şimdi bir elinizi göğsünüzün üzerine, diğer elinizi ise diyafram bölgenize (göğüs kafesinin hemen altına) yerleştirin. Her zamanki gibi nefes alırken, dikkatinizi nefesinize verin. Her nefes alışverişte hangi elinizin inip kalktığına dikkat edin. Eğer karnınız nefes alırken dışa, nefes verirken içe doğru hareket ediyorsa, diyaframla nefes alıyorsunuz demektir.

 

 

Sevgiler

Gerçeğiniz arzu ve isteklerinizdir.

http://www.yourwishisyourreality.com

 

 

(*) Nefes ile ilgili teknik bilgilerin hepsi Sevgili Hocam Dr. Judith Kravitz’in  özel notlarından alınmıştır.

Reklamlar
Published in: on Aralık 26, 2013 at 7:28 pm  Yorum Yapın  

The URI to TrackBack this entry is: https://sibelkavunoglu.wordpress.com/2013/12/26/diyaframdan-nefes-almak/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: