Nefesin Bedensel Harekete Katkısı

Vücudunuzdaki her şey ya hareket etmeye gereksinim duyar ya da içinde hareket eden bir şey barındırır. Bu ihtiyaç, hücrelerinizin hem içindeki hem de dışındaki sıvı akışı tarafından gerçekleştirilir. Her bir hücrenizin gereksindiği besini ve oksijeni alması ve hasarları onarması, enfeksiyonları yok etmesi ve atıklardan kurtulması için ihtiyaç duyduğu kimyasallara ulaşmasını sağlamanız ancak yeterli miktarda sıvı almanız ve hareket etmenizle mümkün olabilir. Mutfak lavabonuzu düşünün. Eğer su onun içinden akamazsa, içinde yapışkan bir sıvı birikir. Ve yapış yapış bir sıvı rahatsız edicidir. Lavabonun içindeki suyun hareketini artırırsanız, yapışkan sıvı atılır. Rahatsızlık da ortadan kalkar.

Oksijen ve diğer besin maddeleri bedeninizin hücrelerine kanınızın içinde atardamarlar tarafından taşınır. Bu leziz şeyler atardamarlardan hücreleri saran sıvıya boşaltılır. Oksijen ve besinler bu sıvının içindeyken hücrelerin üzerinde yüzerler. Hücreleriniz buradan atıştırır ve atıklarını bu sıvıya bırakır. Böylece toplardamarlarınız ve lenf kanallarınız atıkları dışarı gönderir. Bu sürecin herhangi bir aşaması aksadığında ya hücreleriniz yeterince beslenemez ya da atıklarından gerektiği şekilde kurtulamaz. Bu, bazen hücreler açlıktan kırılıyorlar, bazen kendi pisliklerinde yüzüyorlar anlamına gelir. Kimi zaman her ikisi birden gerçekleşir. Bedeninizin içindeki sıvı hareketi, vücudunuzun hayatta kalması için kritik bir öneme sahiptir.

Şimdi diyeceksiniz ki “Zaten bunları biliyoruz. Tüm bu yazdıklarının nefesle ne ilgisi var?

Çok ilgisi var. Havayı akciğerlerinizin içine aldığımızda diyafram kasımızı da çalıştırmaya başlarız. Diyaframın hareketi ile adaleleriniz kasılır, kaburgalarınızı yukarı çekilir ve omurganız düzleşir. Diyaframın tamamını kullanarak yapılan tam nefes bütün vücudunuzu hareket ettirir. Diyafram kasınızı kullanarak aldığımız tam nefes ile sağlıklı bir beden için gerekli hareket ve dolaşım, aynı zamanda oksijenleme sağlanmış olur. Bedensel hareketliliğin artırılması, dolaşımın hızlandırılması ve oksijen miktarının yükseltilmesi bağışıklık sisteminizin kuvvetlenmesi, kanser vb. gibi birçok hastalıklara iyi gelir. Biz transformal nefeste ağırlıklı olarak diyafram kasının çalışmasına odaklanırız. Çünkü ancak diyafram nefesi ile bu hedeflerin tümüne kolayca ulaşabilirsiniz.

 

 

Sevgiler

Gerçeğiniz arzu ve isteklerinizdir.

http://www.yourwishisyourreality.com

 

(*)Bilimsel açıklamalar Dr. Dr. Scott Kwiatkowski, D.O’dan alınmıştır.

 

Reklamlar
Published in: on Aralık 26, 2013 at 7:44 pm  Yorum Yapın  

The URI to TrackBack this entry is: https://sibelkavunoglu.wordpress.com/2013/12/26/nefesin-bedensel-harekete-katkisi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: