Nefes Farkındalığı Egzersizi II- Hisleri Tanımak

(Bu yazıyı okumadan önce, bundaki önceki “Diren! Gerçeğim “ ile “ Nefes Farkındalığı I Nefesle Bir Olma, Teslimiyet” başlıklı yazılara da göz atmanızı öneririm)

 

İkinci nefes farkındalığı egzersizi çok önemlidir. Hisler, algılar, düşünce, hayaller gibi psikolojik olan her şeyin neler olduğunu belirlenir.  Hisler algılar, düşünce ve hayallerin hepsi gün içinde zihnin içinde akıp gider ve bu akışın, yükseliş ve düşüşlerini fark edebilme ikinci dört egzersizle kazanılır. Hisleri tanımaya başladığımızda bunların sağlığımız için faydalı olup olmadıklarını anlarız. Örneğin; bağımlılık, nefret, cahillik, gurur, kuşku, sağlıklı olmayan hislerdir. Acıya sebep olurlar.  Bu da huzur ve neşeyi iten bir şeydir. Örneğin, Gurur büyük bir engelleyicidir. Herkesten daha iyi olduğumuzu düşünürüz, bu da bizi “Gerçek’ten” uzaklaştırır. Duygular bize aittir. Onlar biziz. Bizden başka kim onlarla ilgilenebilir ki? Dostlarımız, hocalarımız bir aşamaya kadar bize yardımcı olabilirler.

Çoğu zaman bedenimiz, duygularımız zihinsel oluşumlarımız yani algılarımızla ilgilenmeyiz.  Ailemiz, arkadaşlarımız ve sosyal toplumdan uzak kalmamızın sebebi kendi içimizde verdiğimiz savaş yüzünden olabilir. Buddha, “Nefes Farkındalığını” eve geri dönmeye benzetir. Eve dönüp içerisini düzene sokmaya yani huzuru ve dengeyi bulmaya davet eder.  Ama biz ne yaparız?  Eve geri dönmekten çok korkarız. Çünkü içeridekilerle başa çıkabilecek araçlara sahip değiliz. Ancak düzenli yapılan nefes farkındalığı ile bunu başarmak mümkündür. Şimdi ilk dört egzersizde yapmış olduğunuz gibi saatinizin alarmını 20 dakikaya kurun. Nefesinizin nerede olduğunu fark etmeye dikkatinizi verin. ( Önce ilk dört egzersizi yapın sonraikinci dörtlüye geçebilir ya da direk ikinci dörtlüden başlayabilirsiniz. İki şekli de deneyin hangisi size uygun gelir ise onu uygulayın)

Nefes alıyorum neşeyi deneyimliyorum. ( ya da hissediyorum olabilir) Nefes veriyorum, neşeyi deneyimliyorum ( ya da hissediyorum)- Bu egzersizle iyi, kötü ve doğan hislere dokunulur. Bilinçli nefes ve rahat bir bedenle neşe ve daha iyi duygular yükselecektir. Çünkü nefesimize yüzde yüz odaklandığımızda endişelerden uzaklaşırız.

Nefes alıyorum mutluluğu deneyimliyorum, Nefes veriyorum mutluluğu deneyimliyorum. – Bu egzersiz ile neşe, huzur ve mutluluğa dönüşecektir.  Neşe pozitif psikolojik ve fizyolojik bir durumdur. Bedendeki kanın olması gerektiği gibi akmasına yardımcı olur. Neşeyi hissettiğimizde odaklanma kolaylaşır. Mutluluk, neşenin daha ötesidir. Neşede heyecan vardır. Heyecan olduğunda zihnimiz rahat değildir. Bu yüzden önce neşe ile odaklanmayı garantilenir, sonrasında ise mutluluğa erişilir.

– Nefes alıyorum şu anki hislerimin farkındayım. Nefes veriyorum, şu an ki hislerimin farkındayım. – Bu ve sonraki egzersizle zihin ve beden tarafından yaratılan tüm duygulara dikkatinizi verebilecek konuma gelirsiniz. Zihin, işlevini duygular ve algılarla yürütür. Bedenin nasıl işlediğini anladığımızda zihin ve duyguların da nasıl işlev gördüğü anlaşılır. Bedenimizde hissettiğimiz kötü hisleri kollarımızda tutmalıyız onları sarmalamalıyız.

–          Nefes alıyorum şu anki kötü hisseme dokunuyorum, nefes veriyorum şu anki kötü hisseme odaklanıyorum- Örneğin hiddet hissini deneyimliyorsak hiddet içinde hiddeti hissetme pratiğini yapmalıyız. “Nefes alıyorum hiddet içimde, nefes veriyorum hiddet içimde ya da nefes alıyorum ben hiddetim, nefes veriyorum ben hiddetim” Bu şekilde hiddet hissine iyi ve kötü olarak yargılamadan derinden bakmış oluruz. Her duygunun bir enerji alanı vardır. İyi hisler besler. Kötü hisler ise yıkar. Hiddet yıkan bir histir. Ancak farkındalıkla ona baktığımızda enerji alanı bizi besleyen bir enerjiye dönüşebilir.

–           Nefes alıyorum şu anki hislerimi rahatlatıyorum, Nefes Veriyorum, şu anki hislerimi rahatlatıyorum.

Bu çalışma; ne tür bir zihinsel oluşum oluşursa oluşsun bizim için faydalı olmayan zihinsel oluşumların birbirinden ayırt edilmesini sağlar. Zihinsel oluşumlar bizim sorumluluğumuzdadır. Ve onlar bilinçaltının derinlerinde gömülüdürler. Bize ait olanı araştırdıkça bizi engelleten, yolunuzu kesen, kızgınlık, umutsuzluk, şüphe, gurur ve diğer zihinsel durumlarımızla buluşur, yanlışı doğrudan ayırmayı, şiddetten uzaklaşma, cahilliğin, (bilgisizliğin) üstesinden gelme, öğrenme, anlama ve onları arındırmayı öğreniriz. Bunu öğrenmeyi kim istemez ki!

 

Her Daim Sevgi Işıkla

Sibel.kavunoglu

http://www.nefestr.com

Kaynak: Budist hoca  “Thich Nhat Hanh ‘ın “ Kalbin Uyanışı “ isimli kitabı

Reklamlar
Published in: on Aralık 27, 2013 at 5:06 pm  Yorum Yapın  

The URI to TrackBack this entry is: https://sibelkavunoglu.wordpress.com/2013/12/27/nefes-farkindaligi-egzersizi-ii-hisleri-tanimak/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: