Duygu Farkındalığı – II

images (13)

( Bu yazıyı okumadan önce Duygu Farkındalığı –I başlıklı yazıyı okumanızı öneririm)

Duygu Farkındalığı” çalışmasına yapmaya başlamadan önce, bu çalışmanın size nasıl hizmet edeceğini belirleyin. Size nasıl hizmet edeceği, niyetiniz olsun.  Sonrasında ise tıpkı “Nefes Farkındalığı” çalışmasında yaptığınız gibi 20 dakika boyunca tek başınıza kalacağınız sakin bir yer edinin. Önce nefes alış verişinize odaklanın. Sonrasında ise her nefes alış verişinizde bedeninizin daha da rahatladığını hayal edin. Bedeniniz iyice rahatladıktan sonra, geçmişte sizi kızdıran bir olayı ve o an hissettiklerinizi hatırlayın. Bakın bakalım, o an hissettiğiniz duygu nasıl bir duyguydu? “Çaresizlik mi? ”, “Üzüntü mü?”, “Kızgınlık mı?”, “ Nefret mi?”  vb. gibi.

Şimdi de o duygu içine girin. Ve onunla kalın. Bu çalışmayı yaparken araya düşüncelerin girmesi çok normaldir. Düşünceler her geldiğinde tekrar nefesinize odaklanıp o anı ve oradayken hissettiklerinizi hatırlayın. Ve o hissi bedeninizde hissedin. Yapmamanız gereken tek şey “ niye bunu bana yaptı” “ ben zavallıyım” “ hep benim başıma geliyor” şeklindeki dramalara girmektir. Bu tarz cümleler egoya aittirler. Ego, sizi, “kurban “ ya da “suçlu” konumuna sokacaktır ki bu halin pozitif bir sonuç doğurması imkânsızdır. Bu yüzden de bu tür düşünceleri bir kenara bırakıp nefesinize ve o andaki duyguya odaklanın. Bedeninizin neresinde bu duyguyu hissettiğinize, nerelerde daha yoğun olduğuna bakın. Herhangi bir yorum yapmadan o hisle birlikte olun. Hissi iyice tanıdıktan sonra aynı hissi daha önce ne zaman hissettiğinizi kendinize sorun. O anın kendiliğinden size gelmesini bekleyin. Geçmişte aynı hissi hissettiğiniz an geldiğinde o ana bakın. Bakın bakalım, o anda neler oldu, neler yaptınız, nasıl sonuçlandı. Bir müddet o anda kalın. Olanlar ile ilgili farkındalık gelir ise geçmişte aynı hissi hissettiğiniz başka bir ana gidin.  Orada neler olduğuna bakın. Bu şekilde devam edin.  Zamanla bu duygunun aslında yeni bir şey olmadığını eskiden gelen bir hayalet olduğunu fark edeceksiniz. Kaynağına ulaştığınızda ise bu hissin sebebi ile karşılaşacaksınız. İşte o zaman kendiniz ve deneyimlerinizle ilgili güzel farkındalıklar kazanmaya başlayacaksınız. Ve bu şekilde yaşamınızdaki döngülerin tekrarlanması da engellenmiş olacak.

Her daim sevgi ve ışıkla

Sevgiler

Nefestr.com

 

Published in: on Ocak 15, 2014 at 9:32 pm  Yorum Yapın  

Duygu Farkındalığı ( Heartfulness)-I

Kişinin ihtiyaçları Sahte ve Gerçek olmak üzere iki türlüdür. Sahte ihtiyaçlar başkaları üzerine kurulmuştur. Hatta bazıları başkaları tarafından hiçbir zaman karşılanamayacak türden talepler olabilir. Başkalarına bağımlı olduğumuzda, ihtiyaçlarımız beklediğimiz şekilde karşılanmaz. Bu da öfke, suçlama, kırgınlık ve kinle sonuçlanır. Gerçek olan ihtiyaçlar, başkaları tarafından gerçekleştirilmeyenlerdir.  Onlar sayesinde gerçek potansiyelimizi fark ederiz. Çünkü gerçek ihtiyaçta sevginin ancak verilerek elde edilmesi söz konusudur.

Bedenimizi, zihnimizi ve duygularımızı ne kadar arındırırsak sahte ihtiyaçlar gerçeğe dönüşecektir. İşte bu arınmayı sağlayan teknikler; Transformal nefes, nefes farkındalığı ve duygu farkındalığı tekniğidir. Ben de bu yüzden, “Duygu Farkındalığı”  tekniğini, “Transformal nefes” ve “Nefes farkındalığı” tekniği ile birlikte kullanırım. Kendime daha anlayışlı olmayı ve en önemlisi sevmeyi tüm bu teknikler sayesinde keşfettim.  Tabii hala gidecek yolum var.

Aslında yaşamımızda ne oluyor ise önce bedende kendini gösterir. “ Ben başarısızım”,  “Yine hata yaptım” gibi düşünceler bizi derinden etkiler. Bu da direk yaşamımızı etkileyecektir. Bir anda mutluyken mutsuz hissetmeye başlarız ve bunun nedenini bulmakta da zorlanırız. İşte bu tür anlara zihnimizden geçen bir düşünce sebep olmuştur. Bedenimizde olanı fark etme konusunda Nefes Farkındalığı Egzersizi II- Hisleri Tanımak başlıklı yazımın içeriğindeki mantralar çok yardımcı olur.  “Mutlu olmayı diliyorum”, “ Kendime Neşeyi diliyorum” şeklinde kendinizi mutluluk oluşturan hisler yollayabilirsiniz. Bu şekilde hep sevgi ve şefkat gündemde kalır ki bu da kabul edemediğimiz, kontrol edemediğimiz şeylerle karşılaşmayı kolaylaştırır. “Kalbi açmak” , “kalbimi açmak istiyorum” demekle olmaz, içimizdeki acı verenle karşılaşmak ve onunla hissetmekle olur. Yaşamın kolaylaşması ancak kalbin açılması ile olacaktır. Bunun başka bir yolu yoktur. Bu yüzden içinizdeki ile karşılaşmak için“ Duygu Farkındalığı” tekniği güzel bir uygulamadır.  “Duygu Farkındalığı” , “Nefes Farkındalığı” (*) tekniğinde belli bir aşamaya gelenler için daha verimli olur. Ancak bu tekniği uygulamak biraz cesaret gerektirir. Çünkü duygulara dokunmak hiç de kolay değildir. İşte bu yüzden de onları çoğu zaman bastırmayı tercih ederiz.

Bir sonraki yazımda bu uygulamanın nasıl yapıldığını anlatacağım

Her daim sevgi ve ışıkla

http://www.Nefestr.com

(*) Nefes Farkındalığı Tekniği için  “Nefes Farkındalığı I”, “Nefes Farkındalığı II” ve “Nefes Farkındalığı III” , Nefes Farkındalığı IV” başlıklı yazılara göz atmanızı öneririmimages (14) 

Kaynak: Transformal Nefes vakfı notları, M. Brown Varoluş Süreci

 

 

Published in: on Ocak 8, 2014 at 1:34 pm  Yorum Yapın