Duygu Farkındalığı ( Heartfulness)-I

Kişinin ihtiyaçları Sahte ve Gerçek olmak üzere iki türlüdür. Sahte ihtiyaçlar başkaları üzerine kurulmuştur. Hatta bazıları başkaları tarafından hiçbir zaman karşılanamayacak türden talepler olabilir. Başkalarına bağımlı olduğumuzda, ihtiyaçlarımız beklediğimiz şekilde karşılanmaz. Bu da öfke, suçlama, kırgınlık ve kinle sonuçlanır. Gerçek olan ihtiyaçlar, başkaları tarafından gerçekleştirilmeyenlerdir.  Onlar sayesinde gerçek potansiyelimizi fark ederiz. Çünkü gerçek ihtiyaçta sevginin ancak verilerek elde edilmesi söz konusudur.

Bedenimizi, zihnimizi ve duygularımızı ne kadar arındırırsak sahte ihtiyaçlar gerçeğe dönüşecektir. İşte bu arınmayı sağlayan teknikler; Transformal nefes, nefes farkındalığı ve duygu farkındalığı tekniğidir. Ben de bu yüzden, “Duygu Farkındalığı”  tekniğini, “Transformal nefes” ve “Nefes farkındalığı” tekniği ile birlikte kullanırım. Kendime daha anlayışlı olmayı ve en önemlisi sevmeyi tüm bu teknikler sayesinde keşfettim.  Tabii hala gidecek yolum var.

Aslında yaşamımızda ne oluyor ise önce bedende kendini gösterir. “ Ben başarısızım”,  “Yine hata yaptım” gibi düşünceler bizi derinden etkiler. Bu da direk yaşamımızı etkileyecektir. Bir anda mutluyken mutsuz hissetmeye başlarız ve bunun nedenini bulmakta da zorlanırız. İşte bu tür anlara zihnimizden geçen bir düşünce sebep olmuştur. Bedenimizde olanı fark etme konusunda Nefes Farkındalığı Egzersizi II- Hisleri Tanımak başlıklı yazımın içeriğindeki mantralar çok yardımcı olur.  “Mutlu olmayı diliyorum”, “ Kendime Neşeyi diliyorum” şeklinde kendinizi mutluluk oluşturan hisler yollayabilirsiniz. Bu şekilde hep sevgi ve şefkat gündemde kalır ki bu da kabul edemediğimiz, kontrol edemediğimiz şeylerle karşılaşmayı kolaylaştırır. “Kalbi açmak” , “kalbimi açmak istiyorum” demekle olmaz, içimizdeki acı verenle karşılaşmak ve onunla hissetmekle olur. Yaşamın kolaylaşması ancak kalbin açılması ile olacaktır. Bunun başka bir yolu yoktur. Bu yüzden içinizdeki ile karşılaşmak için“ Duygu Farkındalığı” tekniği güzel bir uygulamadır.  “Duygu Farkındalığı” , “Nefes Farkındalığı” (*) tekniğinde belli bir aşamaya gelenler için daha verimli olur. Ancak bu tekniği uygulamak biraz cesaret gerektirir. Çünkü duygulara dokunmak hiç de kolay değildir. İşte bu yüzden de onları çoğu zaman bastırmayı tercih ederiz.

Bir sonraki yazımda bu uygulamanın nasıl yapıldığını anlatacağım

Her daim sevgi ve ışıkla

http://www.Nefestr.com

(*) Nefes Farkındalığı Tekniği için  “Nefes Farkındalığı I”, “Nefes Farkındalığı II” ve “Nefes Farkındalığı III” , Nefes Farkındalığı IV” başlıklı yazılara göz atmanızı öneririmimages (14) 

Kaynak: Transformal Nefes vakfı notları, M. Brown Varoluş Süreci

 

 

Reklamlar
Published in: on Ocak 8, 2014 at 1:34 pm  Yorum Yapın  

The URI to TrackBack this entry is: https://sibelkavunoglu.wordpress.com/2014/01/08/duygu-farkindaligi-heartfulness-i/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: